مکاشفات و خطرات آن

سیره ی تربیتی آیت‌الله انصاری همدانی (ره) (3)

آیت‌الله العظمی حاج شیخ محمد جواد انصاری همدانی

تجلیات نفسانی

شاگردانش را از اینكه توجه به مشاهدات و مكاشفات كنند و به آنها اكتفا كنند شدیداً نهی می‌فرمود و دل بستن به این امور را از دامهای ابلیس لعین می‌دانست و می‌فرمود:
مكاشفات و خوابهای صادق برای سالك حالات هستند و باید از ریاضت و مراقبت دست برندارد تا این حالات تبدیل به مقامات شود، در این‌باره تشبیه جالبی می‌فرمودند و مثل به حوضی می‌زدند كه خاك و گلش ته نشین شود، درست است كه آب صاف شده ولی به مجرد پاگذاشتن در آن دوباره گل آلود می‌شود. حالات را مانند آبی می‌دانستند كه گل آن، ته نشین شده و از بین نرفته است و شیطان ممكن است با پای گذاشتن به حریم قلب آدمی آن را آلوده كند پس بر سالك است كه با جهد و تلاش تمام آثار آلودگی را از قلب پاك كند و مغرور به مكاشفات نشود. و هنگامی كه به مقامات رسید آن وقت است كه جزء مخلصین می‌گردد كه از دست برد شیطان در امان می‌ماند: « إلا عبادك منهم المخلصین. سوره حجر/43 ».
از سایت راسخون




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

چرا از همسر دفاع نکرد؟

 

چرا دونوبت  فاطمیه می گیریم.؟ 15 جمادی الاولی و 3 جمادی الثانی.

 

جواب: چون کلمه خمسه و سبعون  = 75 روز پس از رحلت پیامبر وخمسه و  تسعون = 95 روز پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم در عربی شبیه همدیگرند و گویا عرب نقطه گذاری نمی کرده است اختلاف شده است که 75 روز بوده  یا 95 روز

لذا برای اطمینان هر دو را عزا می گیریم

 

سوال 2-چرا امام علی (ع) با آن همه شجاعت در حمله به خانه اش دفاع چندانی نکرد؟

جواب:از  پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم دستور داشتند اگر چهل نفر یاور نیافتی جنگ نکن.

 

 

سوال 3-چرا اسم امام علی (ع) در قران نیامده است ؟

جواب با رمز و اشاره آمده است مانند سوره دهر و آیه اناولیکم الله رسوله والذین آمنوا که مربوط به دادن زکات در رکوع با انگشتر دست خود  توسط امام علی (ع)  و...اما اگر مستقیم ذکر می شد

در قران دست کاری می شد در دوره معاویه و خلفا و ..و نظیر کتب تورات و انجیل قران از حجیت می افتاد. خداوند به این روش قران را از تحریف حفظ کرد.

 

سوال 5- آیا واقعاً به خانه حضرت فاطمه حمله شد؟

جواب: علاوه بر روایات معصومان (ع) در این باره اهل تسنن نیز این حمله را تایید نموده اند

ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه و نظام معتزلی و بلاذری و.. آن را نقل کرده اند
[ سه شنبه پنجم اردیبهشت 1391 ] [ 23:27 ] [ یار علی ] [ نظر بدهید ]



تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

بررسی نقد صوفیه در زبان ائمه علیهم السلام



http://www.mortazaadeli.blogfa.com/post-86.aspx




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد
اآیا مسیح دعا می کرد مگر خدا نبود

عیسی مسیح نیازی به مناجات نداشت زیرا خودش خدا بود! یکی از اشکالاتی که ما به مسیحیان میگرفتیم این بود که اگر حضرت عیسی (ع) خدا بوده و در عرض خالق عالم ، تدبیر جهان را در دست داشته ، چرا در کتاب مقدس میبینیم که ایشان از خدای دیگری خواسته ای را طلب میکنه؟ ایا این نشانه ای نیست بر مدعای ما که حضرت ، خدا نبوده؟ چند روز پیش در سایت ادیان مطلبی را دیدم که بد نیست اون را شما هم ببینید!!!!! کارشناس شبکه مسیحی مدعی شد که حضرت عیسی (ع) خودش خدا بوده و نیازی به مناجات با آسمان ( خدای پدر) نداشت. ، کشیش کامیل نوایی، کارشناس شبکه مسیحی فارسی زبان در آمریکا، که در برنامه خود پیرامون مناجات حضرت عیسی (ع) صحبت می کرد گفت: « اگر اناجیل را بخوانید می بینید که عیسی مسیح بسیار دعا می کرد. اگر کاری می خواست انجام دهد یا شاگردانش را انتخاب کند و یا از شهری به شهر دیگرمسافرت کند، شب تا صبح با خدای پدر در دعا بود و صحبت می کرد.» وی ادامه داد: « عیسی خودش خدا بود و احتیاجی نداشت که با آسمان(خدای پدر)صحبت کند، ولی چون عیسی الگوی مابود، برای آنکه به ما یاد بدهد که همیشه در دعا باشیم، دعا می کرد.»خاطر نشان می کنیم، که آموزه های غلط کشیشان و تحریف کردن کتاب مقدس، سبب گشته تا مسیحیت از مسیر حقیقی خود خارج شود و حضرت عیسی (ع) را تبدیل به خدا کند. شایان ذکر است اینکه اناجیل به دعا کردن حضرت عیسی (ع) اشاره می کنند ، بیانگر احساس نیاز آن حضرت به خداوند حکیم است. دعای آن حضرت نشان می دهد که هرگز خدا نیست و حتی ادعای آن را نیز نداشته است، بلکه دعا بیانگر تواضع آن حضرت در مقابل خالق خود می باشدhttp://christianity.mihanblog.com





تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

عروسی ارامنه در روستا

 

در ادامه این نشست گروه زنان، دکتر امیلیا نرسسیانس از دیدگاه انسان‌شناسانه، به بررسی شرایط و آیین و رسوم عروسی نزد ارامنه روستایی در سال‌های گذشته پرداخت. او بحث خود را با زمان مراسم عروسی در میان روستائیان ارمنی آغاز کرد و در این باره گفت: در خانواده گسترده روستایی، ازدواج‌ها از اوایل پاییز آغاز می‌شوند؛ چرا که این فصل، فصلی است که کشاورزی پایان یافته و محصول برداشته شده است. از سوی دیگر، از آنجا که مسیحیان چهل روز قبل از عید نوروز را زمان پرهیز بزرگ می‌دانند که در آن، عملاً خوردن غذای گوشتی، امکان‌پذیر نیست؛ از یک روز بعد از جشن روز هیجدهم فوریه که شبیه جشن چهارشنبه سوری است، تا پاییز سال بعد عروسی‌ای صورت نمی‌گیرد.

http://www.asptravel.com/armenia/arousi-aramane-dar-rousta-armanestan.html


تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 66
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 227
بازدید ماه : 227
بازدید کل : 13583
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1