تاریخ: دو شنبه 17 / 4 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد
در یارسان شخصی به عنوان یک یار شناخته می شود که ” سر سپرده ” باشد و به اصطلاح جوز سر شکسته باشد.
یارسیان نماز نمی خوانند; بلکه به جای نماز نذر ونیاز می کنند, و معتقد هستند که اهل یارسان موظف به رعایت آداب و رسوم مسلمانی نیستند و اگر کسی این کا را بکند به خطا و اشتباه رفته است.
در یارسان در هنگام دعا پشت یک دست را بر روی کف دست دیگری می گذارن و سپس دعا می کنند.
در آیین یارسان سه روز روزه می گیرن که داستان مفصلی دارد که انشاءالله در پست های آتی ان را قرار می دهیم.
یارسان معاد را قبول ندارن. این فرقه بر این باورند کع بعد از هر مرحله از زندگی روح سیر و سلوکی دارد و زندگی های متعدد ( یعنی بعد از مرگ هر انسان روح او بستگی به اعمالی که در زندگی قبلیش انجام داده به بدن یک انسان یا حیوان دیگری منتقل می شود ) تا حدی که آدمی کاملا سیقل یابد و همانند قطره آبی که از دریا جدا شده و باز به دریا برگردد , به معبود ازلی و ابدی برسد.
در فرقه یارسان, مرد یارسانی حق کوتاه کردن شارب ( سبیل ) خود را ندارند.
فرقه حق معتقداند که شیطان وجود ندارد بلکه اعمال انسان زاییده ی افکار منفی و مثبت آنهاست.
در فرقه یارسان خمس و زکات وجود ندارد.
آنها حج را قبول ندارند. بلکه معتقد اند حج نوعی بت پرستی است.
در فرقه حق جمی که بسته می شود و حلقه جمی که بسته می شود قبله آنهاست. آنها شب های پنج شنبه در جم خانه گرد هم می آیند و دعا می کنند.
به نظر من این عقاید زاییده افکار یک انسان بوده که خود گمراه شده و قصد گمراهی دیگران را داشته است که از کشور های خارجی ضد اسلام و انقلاب اسلامی پشتیبانی می شود که قصد ضربه زدن به اسلام و انقلاب را دارند. در پست بدی این عقاید فرقه رو مورد نقد و برسی قرار می دهیم.


ارسال توسط محمد
این یک ترفند بسیار جالب است که به وسیله آن آمار وبلاگ خود را روزانه به بیش از 6000 برسانید! یه نگاهی اول به آمار وبلاگ بیندازید بعد به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 6 / 4 / 1398برچسب:,
ارسال توسط محمد
فراماسونری عمده ی تعلیمات خود را از حکومت طاغوتی و شیطانی مصر باستان کسب کرده است، هر چند تعالیم اندکی نیز از بقیه ی حکومت های الحادی فراگرفته است. در هر صورت ردپای حکومت طاغوتی فرعون های مصر باستان را می توان در سراسر تعالیم ماسونی یافت.


ارسال توسط محمد

می توان گفت این سؤالی است که افراد بسیاری قادر به پاسخ دادن نیستند و یا اطلاعات دقیقی در این رابطه ندارند. این در حالی است که این تشکیلات و اعضای آن، نقش مهمی در تاریخ داشته اند و شناخت این تشکیلات، برای ما مسلمانان امری لازم و ضروری است. کلمه ی ماسون (mason) یعنی بنّا ، فراماسون (Freemason) یعنیبنّای آزاد . ماسونری یک تشکیلات منظم جهانی است که بر ارکان دولت های جهانو اکثر وجوه زندگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جوامع، سلطه یافته است و بسیار هم آزادانه عمل می کند . کسی که عضو فراماسونری است ، ماسون یا فراماسون نامیده می شود . ساختمانی که مرکز فعالیت ماسونهاست لژنام دارد . یکی از بزرگترین اهداف گروه های ماسونی این است که زمینه را برای حکومت فردی از بین ماسون ها با عنوان نمادین ضد مسیح (Antichrist = دجال)،یا به تعبیر بعضی از گروه های ماسونی، فرعون جدید (New Pharaoh) آماده کنند. فراماسونری جمعیتی سرّی است که کسی به راحتی نمی تواند در حریم آن نفوذ کند و اگر هم راه یافت، مکلف است اسرار آن را مکتوم نگه دارد؛ اما با این وجود ، کسانی توانستند به حریم آن نفوذ کنند و به اسنادو مدارک مهمی دست یابند و موفق به کشف و افشای اسرار آنها شوند .
همه ی این افراد متفق الرأی هستند که : "مسئله یک توطئه است که این توطئه از اواخر قرن هجدهم آغاز شده و تا به امروز هم با موفقیت تمام ادامه دارد و هدف نهائیآن ایجاد یک حکومت جهانی«شیطانی» است و برای پیاده کردن آن در سراسر عالم، به یک مبارزه وسیع و بی امان دست زده اند". یک توضیح : در کشور های غربی گروه هایمختلف مخفی و سری فعالیت می کنند که بعضآً نام های اغواگری چون ( Illuminati = روشن ضمیران،روشن فکران ) و ... دارند. اکثرگروه های نامبرده ، گروه هایی توطئه گر و پیرو اهداف شیطانی هستند که دست بسیاری از آن ها برای محققین رو شده است. اکثر این گروه ها با وجود تفاوت های ظاهری، عقاید مشترک و اهداف یکسانی دارند.




ارسال توسط محمد
جسد


تاریخ: چهار شنبه 5 / 4 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد
تاریخ اولیه این فرقه به درستی روشن نیست و حتی درکتاب ها و دفاتر مقدس اهل حقّ نیز نظر یکسانی در این باره یافت نمی شود. این اختلاف به اندازه ای است که عده ای تاریخ پیدا شدن اهل حقّ را ابتدای خلقت و عده ای دیگر قرن هفتم ذکر کرده اند.
برخی محققان و برخی سران اهل حقّ مانند نعمت الله جیحون آبادی مؤسس این فرقهرا شخصی به نام نصیر غلام حضرت علی علیه السلام معرفی می کنند البته در تاریخ شخصی به نام نصیر که غلام حضرت علی علیه السلام باشد دیده نشده است
بعضی دیگر می گویند بنیانگذار این فرقه شخصی به نام مبارک شاه ملقب به شاه خوشین لرستانی بوده که در قرن چهارم می زیسته است.
از افراد دیگری مانند بابا نااوس، باباسرهنگ دودانی ، بهلول ماهی هم به عنوان بنیانگذار این فرقه یاد می شود.
اما مشهور میان محققان ایرانی، خارجی، رهبران و بزرگان اهل حقّ آن است که مؤسس این فرقه سلطان اسحاق فرزند شیخ عیسی برزنجه است.
پدر سلطان اسحاق، سنّی شافعی بوده و در عراق می زیسته است. مادر سلطان اسحاق را دایراک خاتون ملقب به رمز بار گفته اند. وی پس از فوت شیخ عیسی برزنجه به علت درگیری سلطان اسحاق با برادرانش قادر، خدر و سلامت از برزنجه متواری شد و به منطقه اورامان کردستان سابق روستای شیخان آمد که هم اکنون در تقسیمات کشوری در استان کرمانشاه واقع شدهاست.
در دائره المعارف تشیع محلّ تولد سلطان اسحاق روستائی از توابع برزنجه شهر زور در استان کرکوک معرفی شده است
هم اکنون مقبره سلطان اسحاق در منطقه «پردیور» واقع در شهرستان «پاوه» در استان کرمانشاه است. به اعتقاد اهل حقّ قبله حقیقی برای ذبح قربانی و ... مقبره مؤسس (سلطان اسحاق) است؛ لذا هر فرد از اهل حقّ وبه اصطلاح خودشان هر یار پس اززیارت سلطان اسحاق «حاجی»شمرده می شود.
اهل حقّ سلطان اسحاق را با نام های دیگری همچون سلطانحقیقت ، سلطان صهاک ، سلطان مطلق و حضرت سلطان یاد می کنند.
منابع:[1] - نعمت الله جیحون آبادی، شاهنامه حقیقت یا حق الحقائق، ص135
[2] - محمد مردانی، شیطان پرستان و فرقی از اهل حق، ص 349.
[3] - احمد مالامیری کجوری، اهل حقّ، ص33.


ارسال توسط محمد
فرقه اهل حقّ از فرقه های فعال و پرجمعیت در ایران است. اهل حق در ایران به نام های یارسان ، یارستان ، طایفه ، شیطان پرست و علی اللهی شناخته می شوند. هر یک از این نام ها در یکی از مناطق اهل حق نشین موسوم است؛ مثلاً به اهل حقّ منطقه کرند غرب و منطقه قلخانی شهر گهواره «شیطان پرست»؛ به اهل حق منطقه سرپل ذهاب «طایفه» می گویند.
به اهل حق مناطق ترک نشین «گوران» می گویند. البته خود اهل حق از برخی از این نام ها ابا دارند و آن ار تهمتی برای خود می دانند؛ لذا کسانی که در صدد هدایتآنان هستند باید از نام های مقبول آنان برای نام فرقه استفاده کنند.
اهل حق در ایران خاندان های (گروه) متفاوت و مختلفی دارد که با هم اشتراکات بسیاری دارند. برخی محققان تا دوازدهخاندان هم برای اهل حق برشمرده اند که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.
بعضی از محققان، اهل حقّ را شعبه ای از صوفیه قلمداد کرده اند؛ اما اهل حقّ جریانی متفاوت از صوفیّه است که باصوفیّه اشتراکاتی دارد که همین اشتراکات سبب اشتباه محققان بین صوفیه و اهل حق شده است.


ارسال توسط محمد
سفره افطار من اما بی نماز ماند بار دگر


من میخوام بعنوان یه اهل حق روزه بگیرم اما قبلش چند تا سوال از خودمدارم

کی باید روزه بگیرم ؟ آبان ماه ( روزه مرنو ) یا دی ماه ( قولطاس )، 18 آبان یا 28 آبان ویا ...

چرا باید روزه بگیرم ؟ چون سلطان سه روز توسط برادراش در یه غاری محاصره شد و چون غذا و خوراکینداشتند ما باید این سه روز را روزه بگیریم ( روزه مرنو ) و یا اینکه چون چند نفراز یاران سلطان سه روز در زیر برف موندند و اونها هم چیزی برای خوردن نداشتند ماهم باید این سه روز رو روزه بگیریم ( روزه قولطاس )




تاریخ: یک شنبه 2 / 4 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد
وقتی ما یه ساختمان رو می بینیم این حقیقت رو درک می کنیم که حتما یک معمار و بنا و کارگرهایی این ساختمان رو ساختن یا وقتی به یک تابلو نقاشی نگاه می کنیم این حقیقت رو درک می کنیم که یک شخصی این نقاشی رو کشیده.
اگر به بدن خوذمان نگاه کنیم می بینیم که نظم خاصی دارد و اعضای بدن ما با نظم خاصی کنار هم قرار گرفته اند.
وقتی به دنیایی که که در ان زندگی می کنیم نگاه کنیم نضم خاصی رو می بینیم.مثلا هیچ وقت شب و روز از همدیگه سبقت نمی گیرند. یا مثلا هر چیزی که برای زنگی ما لازم باشه وجود داره.هوا برای نفس کشیدن, غذا برای خوردن و . . .
آیا این ها نشان دهنده این نیست که یک خدای قادر و توانا ما و همه جهان, هر چیزی رو که می بینیم و نمی بینیم, هر چیزی رو که می دانیم و نمی دانیم, هر چیزی رو که می شنویم و نمی شنویم و. . . آفریده است؟


ارسال توسط محمد
مى پرسند: 
چرا امام زمان علیه السلام با کلمه ((قائم ))و ((مهدى ))خوانده مى شود، و
اینکه بعضى با شنیدن لقب ((قائم ))برمى خیزند و مى ایستند براى چیست ؟
پاسخ : 
در بسیارى از روایات ، آن حضرت با لقب قائم و مهدى ، یاد شده و در مورد
قائم ، بسیار مى شد که در زمان ائمه علیهم السلام بر اثر ظلم و فساد و
حاکمان غاصب ، امامان به یاد امام زمان علیه السلام مى افتادند و مى
فرمودند: ((قائم ما انتقام ما را خواهد گرفت )).
قائم یعنى قیام کننده ، نظر به اینکه قیام و نهضت حضرت مهدى (عج ) جهانى
است و در تمام تاریخ بشر چنین قیام و حکومتى نبوده ، آن حضرت با این عنوان
خوانده مى شود.
اما اینکه پیروان آن حضرت با شنیدن این لفظ و یا با تلفظ به این کلمه برمى
خیزند و مى ایستند، این کار یک نوع عمل مستحبى است و احترام و اظهار پیوند
و انتظار آن حضرت است و ضمنا مردم را به یاد نهضت و قیام حضرت مهدى (عج )
مى اندازد و براى آنها تلقین عملى مى شود که باید برخاست ، نهضت کرد،
امیدوار بود و به زمینه سازى براى ظهور و قیام جهانى رهبرى معصوم و قاطع که
امید پیامبران و امامان و همه مستضعفان جهان و قلب تپنده هستى است پرداخت .
این کار حتى در زمان امام صادق علیه السلام در میان شیعیان معمول بوده ،
حتى نقل شده در خراسان در حضور حضرت امام رضا علیه السلام کلمه ((قائم
))ذکر شد، امام رضا علیه السلام برخاست و دستش را بر سر نهاد و فرمود:
((اللّهم عجل فرجه و سهل مخرجه ؛))
((خداوندا بر فرجش شتاب کن ، و راه ظهور و نهضتش را آسان گردان .))


اما در مورد واژه مهدى ، از این روست که امام زمان هدایت شده و هدایت کننده
است .
امام صادق علیه السلام در ضمن حدیثى در این مورد فرمود:
((انما سمى القائم مهدیا لانه یهدى الى امر مضلول عنه و سمى القائم لقیامه
بالحق ؛))
آن حضرت را مهدى گویند، زیرا او مردم را به امرى که گم کرده اند هدایت مى
کند، و قائم گویند چون به حق قیام کند)).


از امام باقر علیه السلام سؤ ال شد چرا قائم را ((قائم ))خواندند؟
فرمود:
((زیرا یاد او فراموش مى شود و بسیارى از معتقدان به امامت آن حضرت ، راه
ناصحیح مى روند.))
از آن حضرت سؤ ال شد چرا او را منتظر گویند؟ فرمود:
((زیرا براى او غیبتى طولانى است که روزهایش بسیار است افراد مخلص ‍ و پاک
در انتظارش بسر مى برند ولى افراد شکاک و مردد او را انکار مى کنند و
منکران ، نامش را به مسخره مى گیرند و تعیین کنندگان وقت بسیارند، عجله
کنندگان در او به هلاکت مى رسند، مسلمانان در مورد او نجات مى یابند.))

..لطفا نظر بدهید..




تاریخ: پنج شنبه 1 / 4 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد
جناب آقای روح الله کاظمی زاده متولد 1359 شهر کرمان است.ایشان لیسانس علوم سیاسی و کارشناسی ارشد رشته مدیریت فرهنگی هستند و در حال حاضر مدیر فرهنگسرای اخلاق می باشند از نظر ایشان این اذان فقط یک الهام از جانب خدای متعال بود وایشان کار زیادی برای تنظیم نغمات آن انجام ندادند.فقط حدود چهار ماه طول کشید تا این اذان سیر تکاملی خود را سپری کند و برای اولین بار این اذان را در مسجد دانشگاه تهران سر داده اند.

..لطفا نظر بدهید..




تاریخ: پنج شنبه 1 / 4 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

...داستان ما و خدا...ஜ


خدا : بنده ی من نماز شب بخوان و آن یازده رکعت است .

بنده : خدایا ! خسته ام ! نمی توانم .
 
خدا : بنده ی من ، دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر بخوان .

بنده : خدایا ! خسته ام برایم مشکل است نیمه شب بیدار شوم .

خدا : بنده ی من فقط یک رکعت نماز وتر بخوان


بنده : خدایا ! امروز خیلی خسته ام ! آیا راه دیگری ندارد ؟

خدا : بنده ی من قبل از خواب وضو بگیر و رو به آسمان کن و بگو یا الله

بنده : خدایا ! من در رختخواب هستم اگر بلند شوم خواب از سرم می پرد !

خدا : بنده ی من همانجا که دراز کشیده ای تیمم کن و بگو یا الله

بنده : خدایا هوا سرد است ! نمی توانم دستانم را از زیر پتو در بیاورم

خدا : بنده ی من در دلت بگو یا الله ما نماز شب برایت حساب می کنیم

بنده اعتنایی نمی کند و می خوابد

خدا : ملائکه ی من ! ببینید من آنقدر ساده گرفته ام اما او خوابیده است چیزی به اذان صبح نمانده ?


او را بیدار کنید دلم برایش تنگ شده است امشب با من حرف نزده
ملائکه : خداوندا ! دوباره او را بیدار کردیم ، اما باز خوابید

خدا : ملائکه ی من در گوشش بگویید پروردگارت منتظر توست

ملائکه : پروردگارا ! باز هم بیدار نمی شود !

خدا : اذان صبح را می گویند هنگام طلوع آفتاب است ای بنده ی من بیدار شو

نماز صبحت قضا می شود خورشید از مشرق سر بر می آورد

ملائکه : خداوندا نمی خواهی با او قهر کنی ؟

خدا : او جز من کسی را ندارد … شاید توبه کرد !!!


بنده ي من تو به هنگامي که به نماز مي ايستي من آنچنان گوش فرا ميدهم

که انگار همين يک بنده را دارم و توچنان غافلي که گويا صد ها خدا داري...!!!!


..لطفا نظر بدهید..




تاریخ: پنج شنبه 1 / 4 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد
نردبان دلم شکسته است، میشود برای من کمی دعا کنی؟

یا اگر خدا اجازه میدهد، کمی بجاى من خدا خدا کنی؟

راستش دلم مثل یک نماز بین راه، خسته وشکسته است،

میشودبرای بیقراری دلم سفارشی به آن رفیق باوفا، خدا کنی؟

.................................


سلام رفقا، امروز بد جوری دلم گرفته قسمتون میدم به امام زمان که همگی چشم

به راهشیم دعام کنید ،بد جوری کم آوردم


یا امام زمان آقای مهربونم خودت نجاتم بده...
..لطفا نظر بدهید..




تاریخ: پنج شنبه 1 / 4 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد
در گمنامی هم مشترکیم ای شهید

تو پلاکت را گم کرده ای

من هویتم را...


شهید گمنام

مدت: 8:36

حجم:1.97mb



..لطفا نظر بدهید..




تاریخ: پنج شنبه 1 / 4 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد
الو الو کربلا

دويدم و دويدم

سر کوچه رسيدم
بند دلم پاره شد
از اون چيزي که ديدم

بابا ميون کوچه
افتاده بود رو زمين
مامان هوار مي‌زد
شوهرمو بگيرين

مامان با شيون و داد
مي‌زد توي صورتش
قسم مي‌داد بابا رو
به فاطمه به جدش

تو رو خدا مرتضي
زشته ميون کوچه
بچه داره مي‌بينه
تو رو به جون بچه

بابا رو دوره کردن
بچه‌هاي محله
بابا يهو دويدو
زد تو ديوار با کله

هي تند و تند سرشو
بابا مي‌زد به ديوار
قسم مي‌داد حاجي‌و
حاجي گوشي‌و بردار

نعره‌هاي بابا جون
يه هو پيچيد تو گوشم
الو الو کربلا
جواب بده به گوشم

مامان دويدو از پشت
گرفت سر بابا رو
بابا با گريه مي‌گفت
کشتند بچه‌هارو

بعد مامان‌و هولش داد
خودش خوابيد رو زمين
گفت که: مواظب باشيد
خمپاره زد بخوابيد

الو الو کربلا
کمک مي‌خوام
حاجي جون
بچه‌ها قيچي شدن

تو سينه و سرش زد
هي سرشو تکون داد
رو به تماشاچيا
چشماشو بست و جون داد

بعضي تماشا کردن
بعضي فقط خنديدن
اونايي که از بابا
فقط امروزو ديدن

جلو بابا دويدم
بالا سرش رسيدم
از درد غربتِ اون
هي به خودم پيچيدم

درد غربت بابا
نشونه‌هاي درده
درد غربت بابا
غنيمت از نبرده

شرافت و خون و دل
نشونه‌هاي مرده
اي اونايي که هنوز
داريد بهش مي‌خنديد

براي خنده‌هاتون
دردشو مي‌پسنديد
امروزشو نبينيد
بابام يه قهرمونه

يه روز به هم مي‌رسيم
بازي داره زمونه
موج بابا کليده
قفل دره بهشته

يه روز پشيمون مي‌شيد
که ديگه خيلي ديره
گريه‌هاي مادرم
يقتونو مي‌گيره

ابوالفضل سپهر

..لطفا نظر بدهید..




تاریخ: پنج شنبه 1 / 4 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد


امروز برای شهدا وقت نداریم

ای داغ دل لاله تو را وقت نداریم

با حضرت شیطان سرمان گرم گناه است

ما بهر ملاقات خدا وقت نداریم

چون فرد مهمی شده نفس دغل ما

اندازه ی یک قبله دعا وقت نداریم

در کوفه تن غیرت ما خانه نشین است

             بهر سفر کرببلا وقت نداریم              

تقویم گرفتاری ما پر شده از زر

ای داغ دل لاله تو را وقت نداریم

هر چند که خوب است شهیدانه بمیریم

خوب است ولی حیف که ما وقت نداریم


..لطفا نظر بدهید..





تاریخ: پنج شنبه 1 / 4 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد
فرقه حق یکی از فرقه هایی است که بیشتر در غرب ایران دیده شده و اعتقادات مسخره بسیاری دارند که اگر چه خنده دارن ولی باید به حال کسانی که پیرو این فرقه هستند اند گریه کرد, زیرا انسانیت خود را فراموش کرده اند و از نظر باطنی کور و کرند. کسانی که این نوشته رو می خونند حتما در پایان این نوشته نظرات خودتون رو در مورد این فرقه بیان کنید!
این فرقه اعتقاراتی دارن که از جمله این که امام علی ( ع ) نعوذوبالله خداست یا این که قرآن 32 جزء که دو جزء آن سر مگو است که پیامبر آن را به زبان کردی به سران این فرقه گفته است!
به نظر شما این گفته ها مسخره نیستند؟ در حالی که در خود قرآن آمده است که ” ما قرآن را به زبان عربی فرستادیم ” یا این که اگر امام علی ( ع ) خدا بود چرا نفس می کشید یا چرا بدن داشت یا چرا غذا می خورد؟


ارسال توسط محمد

نقد آثار محمد علی سلطانی(8)

نقد آثار محمد علی سلطانی(8)

بسمه تعالی

سبیل آری یا نه

یکی از اشتباهات محمد علی سلطانی در کتابهایش تکیه به تواریخ غیر معتبر است. مثلاً ایشان به  تذکره اعلی اثر اعلی الدین دفتر دار خان آتش به عنوان ثبت تاریخ اعتماد می کند..

در (حریم حق )به دروغ  دلیل بر سبیل را زمان علی (ع) از کتاب اعلی الدین مذکور می نویسد:

صاحبکار فرمود:در دون مرتضی علی قرار چنین بوده هر کس ما را می خواهد   سبیل نگیرد    (... بدون ذکر صفحه تذکره اعلی

مجموعه رسائل  ایوانف ص 132  )نقل می کند   

 در جواب: 1- مگر اعلی الدین در زمان حضرت علی (ع) بوده   سند باید متصل به آن زمان باشد و سلسه سند هم عادل باشند

دوماً ایشان بنا به اصل تناسخ معتقد است صحابکار  در دون حضرت علی (ع) بوده است  اصل دون از نظر حضرت علی و اولاد گرامش کفر است

ثانیاً: نورعلی الهی در آثار الحق ج 1- معتقد است حضرت علی (ع) سبیل پر پشتی داشته است دروغ به این بزرگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آقای الهی اگر چنین بود در روایات می آمد و مردم هم تاسی و اقتدا می کردند

 

و روايتى از اميرالمومنين (ع) آورده‏اند كه ... اقوام حلقوا اللحى و فتلوا الشّوارب
فمسخوا
)

... اقوامى ريش تراشيدند و سبيل گذاشتند پس مسخ شدند

، ص 146 به نقل از وسائل الشيعه جزء 1، باب 63، من ابواب آداب الحمام، الحديث 4- 5.

خدایش خودتان قضاوت کنید اسلام احکام غیر عقلی نمی گذارد خانم این آآقا و امثال این اقا از دین بی زار نمی شوند

اسلام احکام حرجی ندارد اینا من در اوردی است

شعر کردی

سبیل ار دینه پشی دین داره

اگر و ریشه بزن در کاره





تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد
یک نشانه قرآنی در دانمارک
در شمالی ترین،شهر دانمارکی ها می توان یک نشانه قرآنی را دید. در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توان در سجیه دید.

در شمالی ترین،شهر دانمارکی ها می توان یک نشانه قرآنی را دید. در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توان در سجیه دید.

جایی که دریای بالتیک و دریای شمالی بهم می پیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابرین این پدیده زیبا بوجود می آید و این همان چیزی است که در قرآن آمده است .

در قرآن بارها از آیات و نشانه های خداوند شنیده اید. اما هیچ گاه به آنها در اطرافمان توجه نکرده ایم. این یکی از همان نشانه های است که خداوند در آیات مختلف درباره آن سخن گفته است. با دیدن این مناظر عجیب و زیبا، می توان بیشتر تعمق کرد .

سورة مباركه  الرحمن

مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيانِ (19) بَيْنَهُما بَرْزَخٌ لا يَبْغِيانِ (20)  فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (21) يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (22)

  19 ) دو دريا را به گونه اي روان كرد كه با هم برخورد كنند.20. اما ميان آن دو حد فاصلي است كه به هم تجاوز نمي کنند.21. پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏ كنيد؟ 22. از آن دو، مروارید و مرجان خارج مى‏ شود .

سوره مباركه فرقان آیه 53 :

«و هو الذي مَرَجَ البحرينِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَينَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»

و اوست كسي كه دو دريا را موج زنان به سوي هم روان كرد اين يكي شيرين و آن يكي شور و تلخ است وميان آن دو حريمي استوار قرار داد .

سوره مباركه فاطر آيه 12 :

وَمَا يَسْتَوِي الْبَحْرَانِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَمِن كُلٍّ تَأْكُلُونَ لَحْمًا طَرِيًّا وَتَسْتَخْرِجُونَ حِلْيَةً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَى الْفُلْكَ فِيهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ

اين دو دريا يکسان نيستند: يکی آبش شيرين و گواراست و يکی شور و تلخ، از هر دو گوشت تازه می خوريد، و از آنها چيزهايی برای آرايش تن خويش بيرون می کشيد و می بينی که کشتي ها برای يافتن روزی و غنيمت، آب را می شکافند و پيش می روند، باشد که سپاسگزار باشيد .

سوره مباركه نمل آيه 61 :

اَمَّنْ جَعَلَ الْاَرْضَ قَرَارًا وَ جَعَلَ خِلالَهَا اَنْهَارًا وَ جَعَلَ لَهَا رَوَاسِیَ وَ جَعَلَ بَينَ الْبَحْرَيْنِ حَاجِزًا ءَاِلهٌ مَعَ اللهِ بَلْ اَکْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ ﴿61﴾

] آيا شريكانى كه مى ‏پندارند بهتر است‏] يا آن كس كه زمين را قرارگاهى ساخت و در آن رودها پديد آورد و براى آن، كوه‏ها را [مانند لنگر] قرار داد، و ميان دو دريا برزخى گذاشت؟ آيا معبودى با خداست؟ ه،] بلكه بيشترشان نمى ‏دانند.

[نhttp://noorportal.net/news/ShowNews.aspx?ID=55122




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد
چرا ما این همه مشکل اقتصادی داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

قابل توجه نمایندگان مجلس و دولت

راه حل:

1-اصلاح اجرای وام در بانک ها از حالت ربوی به غیر ربوی

2-..




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

عروسی ارامنه در روستا

 

در ادامه این نشست گروه زنان، دکتر امیلیا نرسسیانس از دیدگاه انسان‌شناسانه، به بررسی شرایط و آیین و رسوم عروسی نزد ارامنه روستایی در سال‌های گذشته پرداخت. او بحث خود را با زمان مراسم عروسی در میان روستائیان ارمنی آغاز کرد و در این باره گفت: در خانواده گسترده روستایی، ازدواج‌ها از اوایل پاییز آغاز می‌شوند؛ چرا که این فصل، فصلی است که کشاورزی پایان یافته و محصول برداشته شده است. از سوی دیگر، از آنجا که مسیحیان چهل روز قبل از عید نوروز را زمان پرهیز بزرگ می‌دانند که در آن، عملاً خوردن غذای گوشتی، امکان‌پذیر نیست؛ از یک روز بعد از جشن روز هیجدهم فوریه که شبیه جشن چهارشنبه سوری است، تا پاییز سال بعد عروسی‌ای صورت نمی‌گیرد.

http://www.asptravel.com/armenia/arousi-aramane-dar-rousta-armanestan.html


تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد
اآیا مسیح دعا می کرد مگر خدا نبود

عیسی مسیح نیازی به مناجات نداشت زیرا خودش خدا بود! یکی از اشکالاتی که ما به مسیحیان میگرفتیم این بود که اگر حضرت عیسی (ع) خدا بوده و در عرض خالق عالم ، تدبیر جهان را در دست داشته ، چرا در کتاب مقدس میبینیم که ایشان از خدای دیگری خواسته ای را طلب میکنه؟ ایا این نشانه ای نیست بر مدعای ما که حضرت ، خدا نبوده؟ چند روز پیش در سایت ادیان مطلبی را دیدم که بد نیست اون را شما هم ببینید!!!!! کارشناس شبکه مسیحی مدعی شد که حضرت عیسی (ع) خودش خدا بوده و نیازی به مناجات با آسمان ( خدای پدر) نداشت. ، کشیش کامیل نوایی، کارشناس شبکه مسیحی فارسی زبان در آمریکا، که در برنامه خود پیرامون مناجات حضرت عیسی (ع) صحبت می کرد گفت: « اگر اناجیل را بخوانید می بینید که عیسی مسیح بسیار دعا می کرد. اگر کاری می خواست انجام دهد یا شاگردانش را انتخاب کند و یا از شهری به شهر دیگرمسافرت کند، شب تا صبح با خدای پدر در دعا بود و صحبت می کرد.» وی ادامه داد: « عیسی خودش خدا بود و احتیاجی نداشت که با آسمان(خدای پدر)صحبت کند، ولی چون عیسی الگوی مابود، برای آنکه به ما یاد بدهد که همیشه در دعا باشیم، دعا می کرد.»خاطر نشان می کنیم، که آموزه های غلط کشیشان و تحریف کردن کتاب مقدس، سبب گشته تا مسیحیت از مسیر حقیقی خود خارج شود و حضرت عیسی (ع) را تبدیل به خدا کند. شایان ذکر است اینکه اناجیل به دعا کردن حضرت عیسی (ع) اشاره می کنند ، بیانگر احساس نیاز آن حضرت به خداوند حکیم است. دعای آن حضرت نشان می دهد که هرگز خدا نیست و حتی ادعای آن را نیز نداشته است، بلکه دعا بیانگر تواضع آن حضرت در مقابل خالق خود می باشدhttp://christianity.mihanblog.com





تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

بررسی نقد صوفیه در زبان ائمه علیهم السلام



http://www.mortazaadeli.blogfa.com/post-86.aspx




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

چرا از همسر دفاع نکرد؟

 

چرا دونوبت  فاطمیه می گیریم.؟ 15 جمادی الاولی و 3 جمادی الثانی.

 

جواب: چون کلمه خمسه و سبعون  = 75 روز پس از رحلت پیامبر وخمسه و  تسعون = 95 روز پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم در عربی شبیه همدیگرند و گویا عرب نقطه گذاری نمی کرده است اختلاف شده است که 75 روز بوده  یا 95 روز

لذا برای اطمینان هر دو را عزا می گیریم

 

سوال 2-چرا امام علی (ع) با آن همه شجاعت در حمله به خانه اش دفاع چندانی نکرد؟

جواب:از  پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم دستور داشتند اگر چهل نفر یاور نیافتی جنگ نکن.

 

 

سوال 3-چرا اسم امام علی (ع) در قران نیامده است ؟

جواب با رمز و اشاره آمده است مانند سوره دهر و آیه اناولیکم الله رسوله والذین آمنوا که مربوط به دادن زکات در رکوع با انگشتر دست خود  توسط امام علی (ع)  و...اما اگر مستقیم ذکر می شد

در قران دست کاری می شد در دوره معاویه و خلفا و ..و نظیر کتب تورات و انجیل قران از حجیت می افتاد. خداوند به این روش قران را از تحریف حفظ کرد.

 

سوال 5- آیا واقعاً به خانه حضرت فاطمه حمله شد؟

جواب: علاوه بر روایات معصومان (ع) در این باره اهل تسنن نیز این حمله را تایید نموده اند

ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه و نظام معتزلی و بلاذری و.. آن را نقل کرده اند
[ سه شنبه پنجم اردیبهشت 1391 ] [ 23:27 ] [ یار علی ] [ نظر بدهید ]



تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد
مکاشفات و خطرات آن

سیره ی تربیتی آیت‌الله انصاری همدانی (ره) (3)

آیت‌الله العظمی حاج شیخ محمد جواد انصاری همدانی

تجلیات نفسانی

شاگردانش را از اینكه توجه به مشاهدات و مكاشفات كنند و به آنها اكتفا كنند شدیداً نهی می‌فرمود و دل بستن به این امور را از دامهای ابلیس لعین می‌دانست و می‌فرمود:
مكاشفات و خوابهای صادق برای سالك حالات هستند و باید از ریاضت و مراقبت دست برندارد تا این حالات تبدیل به مقامات شود، در این‌باره تشبیه جالبی می‌فرمودند و مثل به حوضی می‌زدند كه خاك و گلش ته نشین شود، درست است كه آب صاف شده ولی به مجرد پاگذاشتن در آن دوباره گل آلود می‌شود. حالات را مانند آبی می‌دانستند كه گل آن، ته نشین شده و از بین نرفته است و شیطان ممكن است با پای گذاشتن به حریم قلب آدمی آن را آلوده كند پس بر سالك است كه با جهد و تلاش تمام آثار آلودگی را از قلب پاك كند و مغرور به مكاشفات نشود. و هنگامی كه به مقامات رسید آن وقت است كه جزء مخلصین می‌گردد كه از دست برد شیطان در امان می‌ماند: « إلا عبادك منهم المخلصین. سوره حجر/43 ».
از سایت راسخون




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد
عدم تحریف قران

علماء ما درباره اقوالی که بخواهند تحریف در قرآن را مطرح کنند جوابهایی داده اند. شیخ صدوق متوفای 381 هجری می گوید: اعتقاد ما این است که قرآنی که خدا فرستاده است چیزی است که بین دو جلد آن قرار دارد و آنچه است که در دست مردم است و بیشتر از آن نیست و هرکس به ما نسبت دهد که ما می گوئیم قرآن بیشتر است از آن پس او دروغ گوست.




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

رد حلول

مرحوم آیت الله قاضی (ره) استاد علامه طباطبایی در حاشیه بر کتاب انیس الموحدین در رد حلول و اتحاد می نویسد:

معنای حلول آن است که شی موجود شود در محل و قائم به آن شود و معنی اتحاد آن است که دو شی یا بیشتر برگردند با هم شی واحد شوند و هر دو محال است.

(و در رد حلول می نویسد) واجب ]الوجود[ آن است که وجودش بنفسه باشد و در وجودش محتاج به غیر نباشد، پس لابد باید او غیرمتناهی باشد و الاّ احتیاج به مکان پیدا می کند وقتی غیرمتناهی شد معقول نیست که به غیر حلول کند و قائم به آن شود چون واجب ]الوجود[ محدود می شود و متناهی می گردد و تعقل نمی شود که شئ واحد هم متنای و هم غیرمتناهی باشد.[1]

پس خلاصه حرف ایشان این است که نامتناهی نمی تواند حلول کند زیرا متناهی می گردد و نیز محتاج به مکان می شود و این برخلاف واجب الوجود بودن است که احتیاج به هیچ چیزی ندارد.

و در رد اتحاد نیز می نویسد: هر شئ که متحد با غیر آن شئ شد لابد با آن محدود می شود و واجب الوجود محدود نیست، پس معقول نیست که با غیر متحد شود.[2]

این عقیده نور علی الهی که بدن حضرت علی (ع) خدا نیست بلکه روح انتقال شده خدا در وجود علی (ع) خداست در فرقه اهل حق وجود داردوبه همان بحث یک طبیعتی یا دو طبیعتی مورد اختلاف مسیحیان بر می گردد.

مسیحیان براساس تعالیم پولس از توحید منحرف شدند وی قائل به سه خدا شد ، پدر، پسر و روح القدس. این دیدگاه باطل مسیحیت را از توحید به شرکت کشاند و در روایت یکی از کسانی که در تابوتی در جهنم است که بقیه جهنم از گرمای آن تابوت شعله ور می شود همین پولس است. وی علاوه بر این شریعت را حذف کرد و صرف شناخت هیچ مسیح باعث نجات دانست.[3] این عقیده تثلیث بعدها باعث انشعاباتی در مسیحیت شد. مثلاً یک گروه «انسطوری ها» گفتند مسیح (ع) دو طبیعت دارد، بدنش انسان است ولی خدا در او حلول کرده است.[4]  . گروهی دیگر گفتند فقط یک طبیعت در مسیح هست او تجسم خداست.

برخی مثل آریوس از مخالفان هر دو نظریه فوق، یکی طبیعتی و دو طبیعتی، بود ولی می گفت خدا از خلقت کاملاً جداست ممکن نیست مسیحی که به زمین آمده و چون انسان تولد یافته است با خدایی که نمی شود شناخت یکی بشماریم.[5]

قابل توجه است که تنها انجیلی که تحریف چندانی در آن نیست و قائل به خدای واحد است و نظیر تورات و قران خدا را معرفی کرده است انجیل برنایی از حواریون است.



[1] - انیس الموحدین، ملا مهدی نراقی، با تعلیقه آیت الله قاضی طباطبایی ، انتشارات پیام مهدی (عج) ، قم 1386، قم، ص81.

[2] - همان.

[3] - مسیحیت، عبدالرحسیم سلیمانی اردستانی، نشر آیت عشق، چاپ دوم، پاییز 1384، صص 153-151.

[4] - نسطویوس می گفت مسیح انسان منحصر به فرد و کامل است که با کلمه پیوند یافته بود و صریحاً می گفت من نمی توانم یک کودک دو سه ساله را خدا بدانم.

[5] - همان، ص51، به نقل از لین تونی، تاریخ تفکر مسیحی، ص94.




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

این کد جاوا اسکریپت امکان جستجو در میان مطالب وبلاگ را برای کاربر فراهم می کنه




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

این کد که البته جاوا اسکریپت نیست رنگ اسکرول بار وبلاگتون رو تغییر میده ( به طیفی از رنگ آبی )




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

این کد جاوا اسکریپت یه دکمه برای ذخیره سازی صفحه به کاربر نمایش می ده




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

کد ساعت فلش




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

کد ساعت فلش




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

کد ساعت فلش




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

کد ساعت فلش




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

کد ساعت فلش




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

این کد جاوا اسکریپت روز و تاریخ وساعت را در استاتوس بار نمایش میده




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

این کد جاوا اسکریپت امکان جستجو در میان مطالب وبلاگ را برای کاربر فراهم می کنه




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

این کد که البته جاوا اسکریپت نیست رنگ اسکرول بار وبلاگتون رو تغییر میده ( به طیفی از رنگ آبی )




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

این کد جاوا اسکریپت یه دکمه برای ذخیره سازی صفحه به کاربر نمایش می ده




تاریخ: دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 54
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 215
بازدید ماه : 215
بازدید کل : 13571
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1